Sunday, July 6, 2008

mine weekend

Salam..

Weekend yang sangat la sangap!!!Encit Lee p berkursus di Pulau Pangkor, jadik hujung minggu dihabeskan dengan menonton DVD Korea+Jepooon serta membaca novel hikhikhik..Berilmiah betoi aktiviti hujung minggu aku nieyyy..

Cete pasal keje, semalam p testing.. Ni la pertama kali aku masuk bilik MDF bagi yang blurr MDF maknanyer Main Distribution Frame.. Nak tengok upernyer? Jangan terkejot sudayyy...


Ni la die MDF..giler punyer panjang bersusun..Erk tangga nampak cam best je, ingat nak bergambo kat situ..Tapi takot lakk orang cop aku giler..KuiKuiKui

Keje aku bukan kat sini aku datang sini tok testing equipment je hikhikhik..Mudah bukan?Kalu aku kena dok sini mau juling mata aku tak sampai sebulan je berkhidmat juling twos taw bukan juling-juling air lagik dah..Seyes masa tengok blok blok yang bersusun banyak tuh pun aku dah penin lalat..Biar aku kasik closed up skek biar kome taw ape yang bisa bikin paler enginyur seperti aku nie pusing2 dan seterusnya rebah di lantai..hikhikhikk


Tu diaa wayar merah kuning oren jingga sumer ader......mari kiter penin beramai-ramai..

Tu dia....berselirat!!Amek ko!! Camne nak troubleshoot if sumthing goes wrong there? Tell me...itu la gunanyer pengalaman, aku tabik spring toi toing la kat pakcik-pakcik technician yang dah bertahun-tahun berkhidmat, mata depa still peka dan cekap mengesan which wired punch to which point yang faulty tuh walaupun usia dah lanjut..Skill itewww penting ye kekawan, memandangkan aku masih bertatih lagikk tok blaja skill tue maka dengan rendah dirinyer aku pun mintak tunjuk ajar depa.. Seb bek depa sudi gak terang kat aku skek-skek... Dapat gak ilmu, kesimpulan yang dapat aku buat, aper yang aku blaja kat U dulu 20% je aku guna skang.. Selebeynnnyer aku survive sendiri untuk mencari pengalaman dan pengetahuan...

Orang selalu beranggapan graduan U cekap dalam segala aspek, silap laa pandangan orang yamg macam tuee..Teringat masa mula-mula masuk keje dulu, keje aku banyak melibatkan tok guna Excel..Taw Excel?Ala, microsoft Excel yang guna tok buat graf, kumpul data dolo2 tuee...Hikhikhik..Stat masuk keje baru lah aku taw, Excel tue sangat lah advancedddd ye...Bukan setakat masuk data, ko boley generate output lagik dari situ, boleh buat programming lagikk..Malangnyer kat U dulu, aku guna tok buat graf je...Maka, terkedek-kedek la aku blaja sambil membebel ape la fungsi aku blaja C++ la, Matlab las sampai bersengkang mata aku menyiapkan assigment dulu, last-last Excel yang cikai ni jugak aku guna ari2..Huuuukkk tapi itu la proses learning from experience!!

Ape daaa aku merepek..Ni la die kesan akibat sangap yang melampau...Huuuu giler ke aku merepek yang bukan-bukan tengah-tengah malam nie?

Dah la, aku nak layan DVD...hikhikhikhik

4 comments :

  1. Haah la jue.. orang ingat graduan u ni semuanye cekap dalam segala aspek tapi sebenarnye... hampeh!! termasuklah diri orang yang menaip nie.. masuk kerja cuma pandai "buat sesuatu" aje.heee..

    ReplyDelete
  2. klu nk tau aku membersar kat bilik MDF ibusawat TAR..huhuhu wayar selirat2 mainan aku dulu...plus kat situ ader tgga yg leh bergerak..dan aku sgt la kagum..spai skang aku kagum kat mak aku yg wat keje tu dulu...sebutir haram aku tak paham tapi mak aku kental beb...lek jer wat kejer tho dier sorang jer staff pompuan yg kejer kat MDF

    ReplyDelete
  3. macam ponah kulihat sumer kaler2 merah nih, ko keje telekom ker? hahahah. aku dah luper dah sumer keje kat maner... hahahah..

    ReplyDelete
  4. ye patem..aku keje di telekom..ataw dengan kata len nyer TM yang maju..ahaks.. geli lak aku puji tempat keje sendiri..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails