Tuesday, August 19, 2008

Entri marathon!


Salam..

Aku demam.. Tak best betoi, tadi dah check doc seb bek bukan demam Chiku tuh.. Dapat 7 jenis amek ko banyak giler.. Dah la aku bukan jenis yang suker makan ubat, sebab bile makan ubat je aku lentok nak tido.. Camne..

Skang aku tengah marathon tengok cd cete korea, I'm sorry I Love You.. Currently tengah layan episod 5, sedey woo cete die.. Huuhuu dan seperti bese bile tengok cete sedey air mata aku mesti berjurai-juraian kuar, tak leh tahan sob~sob~sob~



This drama is not typical love story bagi aku la, because starting is all about a child who being abandoned by his mother, how he was survive to find his mother back in the meanwhile something happens to him, he was betrayed by the girl he love, he was running out of time to get back his family.. Owhh aku belum tengok habes lagik, tunggu aku tengok habes dan jika ader kelapangan masa baru aku coretkan review nyerrr... Tungguuuuuu....

Some people wonders why I'm so into Japanese and Korean drama.. Hikhikhik.. First of all musti la kerana heronyer yang cute miut, gentleman, romantic hehehe well almost perfect ten la we can said! Start dapat penyakit nie sejak Winter Sonata kuar kat TV, memula rasa cete tuh best sangat ngan pemandangan yang cantek, asyik snow jerk, hero pun gentleman, heroin pun cun, soundtract pun best je layan walaupun aku tak paham sepatah haram, kira complete package la cete tuh, pehtu twos sambung ke cete2 yang len... Masa tengok Winter Sonata tuh, malam tido pun siap mimpi2 men salji hahaha asal frust je layan soundtrack die, woo aku siap beli tuh soundtrack die jagan main2 hihik.. Eventhough kebanyakkan drama Korean and Jepun nie bertemakan cinta, but cara penyampaiannyer sentiasa berbeza.. Cube tengok My Lovely Samsoon ngan My Girl walaupun bertemakan cinta ngan gedik2 gado skek tapi cara cete tuh disampaikan musti berbeza..Tak boring la kalau layan 10 kali pun.. Tak caya?? Full house je dah lebey 5 kali aku layan, setiap kali tengok pun gelak terbahak2 cam orang baru tengok jerk hikhikhik... Cete Good Luck je dah lebey 3 kali aku layan hehehe.. Lagu2 die pun layannn.... One more, i loikeee their language, best taw bile dengar depa cakap, even dialog tengah marah pun rasa cam best je bunyik dan iramanyer.. Gara-gara nie la aku sanggup amek subjek Japanese language masa study dulu, Korean je yang tak sempat.. Dah final 3rd year bawu terhengeh2 nak blaja bahasa..

Skang En Lee pun dah layan cete Jepun gak hahaha, pasni nak hasut die tok layan Korea plak.. bawu la best ader geng!

Owhh nak update pasal last week, last week was pretty hectic.. Tuh yang sampai demam nie.. Hari Jumaat balik keje tertido twos ngan baju2 kemeja skali.. Seb bek tudung sempat buka, mane taknyer sampai umah dah koi 11, perot memang lapar tapi layan mata yang dah kuyu nie.. Nampak je bantal twos je tertiarap tido haha dengan tak mandi, kaki tak basuh, doa pun tak sempat dah.. Twok toi perangai! Hisk anak sape la niey.. Tapi lena woo aku tido, tak rasa panas pun hehe nampak nooo letihnyer kalau gempa bumi pun mau aku tido tak sedar2 siap mimpi2 gamaknyer.. Hahaha..

Hari Sabtu aku kene p ofis, siapkan keje.. Dah sampai ni ofis tapi tengok2 parking penuh.. lupe plaks, ader majlis tilawah Al-Quran tok staf2.. Islamik kan company ku?? Dah tengok parking penuh, datang la mood malas, teehee.. Tukar plan, tepon Kak Yanti ajak makan, upernya die kat Bangsar Village, terpaksalah aku terjah ke sana.. Dah makan2, borak2, gosip2, ngumpat2 hahaha sesi jalan2 di Bangsar Village.. Ader banyak sale, tapi I'm not in the mood of shopping spree la.. Tengok je la...

Pas amek Del twos kami berdesup ke kedai perabot Cempaka.. Dekat je ngan umah aku, depa berdua nie bawu dapat kunci umah, nie yang semangat nak cari perabot.. Hee aku suker je teman orang carik perabot niey, cita2 asal dulu nak jadik interior designer tapi sesat plak jadik engineer tak pe la dekat2 la tuh kan? Heeeee

Rumah impian aku.. Kalau boley memang nak Semi-D tapi aku nie bukan rajin sangat nak kemas2 kang angkat barang skek mula lah sakit pinggang, sakit kaki, dengan situasi skang harga rumah yang melambung2 semestinya aku tak mampu nak memiliki Semi-D tuh, dalam mimpi je la =( .... Hmm dengan budget kewangan aku skang jadi aku prefer Ampartment je la kot dengan syarat ader balkoni malam2 leh tengok lampu2 bulan dan bintang2 sambil memadu kasih chewahhh , Ampartment ye bukan flat harap anda dapat bezakan Ampartment dan flat.. Aku nie jenis orang yang suker privacy, kalau Ampartment tuh mungkin lah ader privacy skek, kalau flat mau orang sebelah berbisik pun ko leh dengar.. Mau balik keje je aku kene migrain! Tak selesa lak plak bagi aku, aku nak menjerit pun serba salah plak nanti takot menganggu jiran cehhh tetibe jadik prihatin, nak karaoke lagi la tak boleh.. Arggghhh sebenarnye aku memang suker sunyi2 diam2, aku tak suker bising2 kiri kanan kang tertibe otak aku jadik down mula sakit paler datang... Ye la balik keje penat, mesti la kiter nak suasana yang nyaman dan tenteram tok rehatkan fikiran kat umah, nie kalau balik umah je kiri dengar orang baling periuk belanga, kanan orang tengah buat mesyuarat tingkap, belum kira depan belakang lagik tuh.. Maklumlah dinding kiri kanan, siling dan lantai adalah kongsi bersama...Adehh mane nak nyaman dan tenteramnyer kak oiii!!!


Hee nie la gambaran ruang tamu rumah impianku.. Simple kan? Aku suke konsep moden and kotemporari, tak payah banyak2 barang kang jadik tempat kumpul habuk je.. Yang penting balkoni tuh haaa...

Balik cete tadi..Sampai umah koi 6, zassss landing tengok TV.. Tetibe sakit kepala datang menyerang, lepas Isyak twos aku tertiarap di medan perjuangan balik.. Tidoo ler tuh!!

3 comments :

  1. eh aku pon penah gak nak jadik interior desingner, hahahha.. tapi memandangkan aku sebenarnya tak suker design umah orang, suker amek tau barang sendiri jer so sebaik tak jadik kan? kalo tak mau nyer duhet tak dapat, sepak terajang plak client aku bagi. hahahaha...

    ReplyDelete
  2. atty's: thanks

    The cekgu : hahah ni dah jadik cekgu, ko ader tak terejang anak murid ko?giler ganas cekgu patem..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails