Wednesday, March 4, 2009

Jawapan teka teki

Saspen betoi la teka teki aku ari tuh... Mekaseh kepada reader sekalian sebab memberi jawapan yang hampir tepat..
Hehe actually tuh bukan bunga telur untuk kenduri aku nanti, tu adalah sample ataw dengan kata laennya contoh...
Cadangannya bunga pahar, bunga dulang hantaran untuk majlis aku nanti aku nak buat sendiri.. Hahaha tapi ibunda terchenta telah berkata

'Jangan nanti pengantin terkangkang pengsan depan pelamin sudah la ye, sume kamu nak buat sendiri'

Tapi kan...
Design ala2 camtu la, bunga lili! Lawa kan?


Aku memang nak buat sendiri semua persiapan sebab aku sangat cerewet huhu kalau aku buat sendiri mungkin peratus kepuasan hati aku adalah 104% hahaha...
Kalau boleh baju pun aku nak jahit sendiri hehe tapi itu agak mustahil la kan.. Takot tak jadik baju, jadi guni pulak nanti hehehe.. Ibunda terchenta walaupun seorang tailor tapi takmo jahit baju kawen aku, dengan alasan anaknya ini cerewet tahap dewa.. Waaaahhhh sangat memahami sungguh emakku ini... Jadi, emak suruh hantar tailor je, now tengah men'survey ' tailor dan men'sketch' design baju untuk acara nikah nanti..
Hmm macam2 profesion plak aku neh, jurutera boleh, designer boleh, perancangan perkahwinan pun boley...
Hahaha.. Ok sayang, bakal wifey you neh multi purpose taw... hahaha

Sambung balik pasal bunga Lili...

Sebenarnya aku sangat suke bunga ros, tapi tak taw nape untuk majlis kawen aku pilih bunga Lili lak untuk tema.. Segala jenis bunga dari bunga pahar, bunga dulang hantaran, hiasan bilik tido hingga lah ke bunga tangan adalah bunga Lili ok! Pada aku bunga Lili itu seakan2 suci dan bersih je, seperti ikatan perkahwinan yang suci...

Hahaha bunyi cam obses je.. Actually aku dah ada tarikh kawen, ayahanda terchenta telah booking dewan untuk resepsi, tapi nantilah aku announce tarikh sebabnya still tak decide lagi nak nikah pagi before majlis or sehari awal.. Hmmm rumit jugak kan kerja kawen neh... Aku dah mula kepeningan yang melampau...

Setelah dikira2 dan buat belanjawan agak besar gak kos kahwin nie kan? Lagi2 bagi aku yang baru keje tak sampai 2 tahun, mane sempat nak kumpul dwet kaw2.. Hmm skang aku cuma berusaha je la kumpul ape yang termampu, dan buat majlis mengikut kemampuan sebab bagi aku kehidupan selepas kawen tuh yang lebey penting dari segalanya.. Ye tak?

Hooo so sesaper yang ada job part time leh la offer kat aku, hahaha..

Penutup entri kali neh, aku nak berehat.. Ponat! Nanti aku lawat blog kamu kamu ye! Sori la, entri kali neh macam sampah banyak topik dalam satu tajuk mungkin kerana perasaan aku skang pun macam tuh..

Banyak rasa dalam satu jiwa!

4 comments :

  1. laa..
    slh plak..
    seb bek xde adiah.
    kl xtlps adiah.

    kawen nnt jgn lp ajak tau kak!

    ReplyDelete
  2. org dah nak kawen ni, mcm2 dugaannye...
    bawak2 bersabar ye...

    bawak2 la bertenang...
    bawak2 rehat...
    ok??

    nnti muke tak lawa kalau tak cukup serba serbi, spoil pulak gmbar kang..
    kan???

    ReplyDelete
  3. patutlah tersedak! ada org panggil kat sini rupanya :P..apepun take care

    ReplyDelete
  4. betol2 kehidupan pas kawen lebey penting ^_^

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails