Wednesday, April 1, 2009

Sensitifkah kamu?

Saya dah kembali memblog, nnt saya akan melawat blog 2 kalian, rindu suday mau baca cete2 terkini & sensasi.. Last week modem kat umah neh rosak, neh baru je ganti.. Orang Streamyx datang tukarkan... Nak hapdet dari opis, jangan harap la.. Tak sempat acik, keje menimbun2 macam gunung tuh... Aiyaaaa...

Sensitif? Lately saya jadi sangat sensitif, either di ofis ataw pun di rumah.. Kekadang benda kecik je tapi hati saya neh bagai dicucuk2 lak aiii... Memang semua yang nak kawen neh sensitif kah?

Yang latest neh masa saya dok borak ngan mak ayah nak belanja famili diner.. Tetiba ayah kata

' Ye la pasneh anak ayah neh nak kawen dah, bukan lagi tanggungjawab ayah ngan mak'

Adoiiii menusuk2 kata2 tuh dalam hati neh, rasa nak meleleh je air mata saya dengar..
Hmmm saya paham perasaan orang tua saya, nak melepaskan anak depa lebey2 lagi saya anak sulung depa.. Saya faham kerisauan yang ada dalam hati mereka.. Ape yang mereka rasa sama je ngan apa yang saya rasa... Cuma seboleh2nya saya tak mahu memikirkan perkara neh sangat, saya ingin memandang segalanya dari sudut positif..

Ye, dengan perkawinan saya nanti, mak dan ayah akan dapat seorang lagi anak lelaki.. Saya harap mak dan ayah akan menyayangi bakal suami saya seperti mereka menyayangi saya.. Dan saya pula akan mendapat seorang teman hidup yang akan berkongsi segala suka duka kehidupan ini nanti bersama dan juga saya akan mendapat ibu bapa yang kedua.. Bukankah lebey bertambah kaseh sayang yang saya dapat?? Indah bukan perkahwinan itu? Banyak betoi hikmah di sebalik perkahwinan tuh kan?

So... Udah tu Jue, jangan sedey2...

To all bride-to-be, its a normal things we feel sad when we need to let go the person we love.. But, it doesn't means we let go them forever, they are still in our heart no matter what.. Cuma, syurga sebagai seorang perempuan yang telah menjadi isteri terletak pada keredhaan suaminya... Jadi tatang maruah suami anda di tempat yang sepatutnya...

Aishh blog neh jadik cam blog tazkirah pun ye jugak...

6 comments :

  1. hidup susah ke senang.. kita kene lalui bersama

    ReplyDelete
  2. huhuhu..terharunyer..lps ni, dh tk dpt nk balik kampung slalu2 sgt..terpaksa bahagi masa with hubby and his fmly n my fmly...i think that's what marriage is all about..apa pun semoga kita sentiasa dilimpahi kebahagian dr Ilahi...

    ReplyDelete
  3. waaaaaaaaa...sha secare otomatiknye menjadi sedih....takpe jue...sha kire ikut ticker jue tuh!:D

    ReplyDelete
  4. ecececece...
    dan-dan je encit lee nye pujuk buah atinye...hehe

    ReplyDelete
  5. kalo ko ngandung nanti, lagilaa sensitif jue....aku nih bace berita org buang anak pon, aku dah menangis.bukan sebak lagi dah..mmg da mengalir air mata nih...seb bek takde org lagi kat opis nih.hehehe.....~

    ReplyDelete
  6. jgn sedey2.....nnt pas kawen lagi manyak mende yg jadik sensitip.. lagi asek sedey je..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails