Friday, June 18, 2010

Mengidam...


Mengidam ni kater orang ngan ibu hamil tak dapat dipisahkan.... Macam-macam kisah aku dengar pasal orang mengidam nie... Mengidam nak makan sabun la.... Camno tu??? Sabun pun ko nak makan, tapi ye la.. Hanya orang yang mengalaminya je yang paham perasaan orang mengidam nie... Memula aku tak paham sebab aku tak pernah mengidam, ada la sekali dua aku nak makan Famos Amos padahal aku cukup tak suke biskut tu sebab manis sangat, seb bek la tak susah nak carik Famos Amos nie.. Kat JJ pun ada..

Pastu aku tingin nak makan buah delima, memang dah merata kami laki bini carik tapi tak jumpe... Aritu husben ada la bawa balik delima amek dari pokok kawan keje die, kawan die tanam.. Tapi isi die putih, tak merah... Huhu aku nak yang kaler merah plak... Sampai skang tak jumpe lagi.... Tapi yang ni aku paham sebab susah nak carik so mampu bersabar, akan ku tunggu sampai 9 bulan...

Last week kat opis tengah busy buat keje, tetibe aku rasa teringinnnnnnnn sangat nak makan teppanyaki.. Apa lagi, aku ajak la dak opis aku g Midvalley.. Opis aku kan kat Bangsar, Midvalley tu memang port lepak la... Tapi sume ada meeting pas lunch so takleh la nak teman...
Ibu hamil ni punye la emosi... Terus sedey tak dapat makan, sebab hati nie dah meronta-ronta nak makan teppanyaki, siap dah terbayang2 kelazatan taugeh, daging sume~~~~ Ini exxagerate okey...

Pastu mula la syahdu syahdan... SMS husben cakap takde sape nak teman gi makan teppanyaki.. Yang tak tahan tu, sambil taip SMS, airmata berjurai2 jatuh tak henti... Mengenang naseb... Huhuhu... Tak tau mengapa aku menjadi begitu emosi hanya gara2 teppanyaki.. It was never happen before in my life.. Rasa macam loser giler, nages sebabkan teppanyaki.. OMG!

It was not over there, aku terus takmo lunch... Perot pun cam merajok je, tengok sume benda pun tak lalu nak makan..

Petang tu amek husben kat opis.. Memula husben tanya gak, nak tak gi makan teppanyaki, aku jawab malas ahhh.. Kekonon dah merajok habes la.... Sekali tupppppp husben pusing ikot jalan lain, aku terus cam tanya..

Mak buyong : 'Eh nak g mana ni'?????

Papa to be: Gi makan teppanyaki.. Kan baby kan???? T______T terus mak buyong senyum girang...


Weols gi makan kat Times Square aje.. Seb bek ada Teppanyaki kat sana, kalau tak mesti roboh Times Square tu ku amuk... HAHAHA.. Ganas betol mak buyong nie, tau la ngandung baby boy..


NI orang ngah wat teppanyaki saya.. Bt sedappp2 tau ... Gambo not nice, guna HP saja..


Air soya untuk kami...

Beef & Chicken teppanyaki for preggy mom... Papa tobe order chicken teppanyaki... Gambo2 malas nak snappppp... Nak makan jerk....

Pas makan, mak buyong tersenyum la riang... Tido pun dalam senyuman... Hikhikhik...
Tekiu kepada husben menunaikan makanan idaman isteri, terasa dimanja plak saat2 camni kan....


Ni yang rasa nak ngandung tetiap tahun..... WAKAKAKA larikkkkk!!!

1 comment :

  1. weyh. larat ke nk jadi mak buyong tiap2 tahun??
    huhuhu

    erm, delima dah jumpe blom??
    kalau blom, buli cik lee suh carik jugak.
    erm, ko tau tak kedai buah MBG?
    kat shah alam ni ade 2-3 tmpt yg ade mBG. satu kat alam sentral, satu kat Masalam. try la carik.
    maybe ade...yg merah punye...

    huhu

    layan je la mak buyong nih..huhuh

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails