Thursday, November 4, 2010

PREGNANCY MOMENT CONTEST -> 22/11/09


Nak join klik sini.





Dua gambar di atas saya pertaruhkan untuk contest ini... Gambar ini diambil di minggu terakhir sebelum saya bersalin.. Terpancar muka heppi dan tak sabar dua laki bini ni nak jadi mama papa...

Syarat contest ni, organizer minta summarize kan pengalaman mengandung..

Now the story begin..

Ini adalah kandungan pertama saya, maka segalanya adalah pengalaman pertama.. Pada satu hari, setelah dua bulan bernikah, tetibe saya dok la cirit birit... Masa tu kat opis, sebab tak tahan dok memerut aje, gi la kenek depan opis nie...

Jumpe Doc, lepas tanya macam2.. Doc nampak inai kat jari.. Doc tanyalah baru kawen ke.. Selepas saya jawap YA.. Doc suh gi check urine... Masa nie dah blur2, maklumlah actually saya ngan suami tak plan untuk mengandung seawal ini...

Setelah keputusan dapat, saya disahkan mengandung.. Perasaan ketika itu???

Speechless.. Tak terkata apa, tak sangka sangat begitu cepat Allah kurniakan rezeki pada kami.. Masa tu terharu pun ada, rasa tak percaya pun ada...

Lepas tu masuk opis, terus blur tak tau nak buat apa.. Tapi tak tepon husband pun bagitau.. Nak bagitau face to face di rumah...

Sampai aje rumah, husband terus datang kat saya tanya sama ada saya dah jumpe Doc ke cirit birit tu.. Saya jawab la UDAH.. Then saya kuarkan pregnancy test kit yang Doc tu bagi pada saya dan tunjuk pada husband.. Memula husband cam terdiam.. Within a minutes, he asked me back...

"Abang akan jadik ayah ke?"

And then saya slowly reply

" Yes, we both akan jadik ibu dan ayah.. saya mengandung!"

Terus husband pelok saya dan cium bertubi2.. Oooooo itu adalah saat terindah dalam idop saya.. Rasanya kalau boleh die nak dukung timang2 saya terus kut masa tu T_________T Malam tu husband banjer makan malam and terus gi carik susu untuk ibu ngandung...

5 bulan pertama merupakan saat paling kritikal bagi saya sepanjang pregnancy.. Saya mengalami mabok atau alahan yang amat teruk, tapi husben sangat la sabar melayan kerenah dan peel saya.. Selama 5 bulan saya tidak memasak kerana tak tahan bau dapor... Keje saya nak tido aje, makan pun tak berselera sangat...

Tetapi semua itu pengalaman yang sangat sweet dalam hidop saya.. Bukan semua wanita berpeluang dan dapat merasa saat camtu kan? walaupun sedikit seksa tapi hasilnye berbaloi2 setelah melihat senyuman si kecil...

Sepanjang saya mengandung selera makan saya bese2 aje, idak ler macam nafsu dinasor.. Sume saya nak makan, rasanye saya makan lagi sedikit daripada saya bujang.. Akibatnye saya hanya gain weight dalam 10kg saja selama 9 bulan... Tapi alhamdulillah anak saya lahir 3.06kg..

Sebtulnya saya dijangkakan bersalin pada 10 October 2010.. Tetapi pada kandungan masuk minggu ke 38, tetibe saya sedar baby kurang bergerak.. Terus rush ke hospital, buat CTG, movement baby sangat slow.. Pakar takot baby lemas dan Emergency Czer terpaksa dibuat.. Akhirnye anak saya kuarlah ikot tingkap walaupun saya teringin sangat nak rasa pengalaman bersalin normal.. Apapun saya tetap bersyukur kerana kedua2nya selamat..

Untuk pengalaman bersalin saya secara penuh leh klik pengalaman bersalin

Nak tag 3 org
1. Ibu Damia
2. Ibu Aqil
3. Ibu Najla
3.



No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails