Wednesday, January 5, 2011

Tips Kurus? Kurus ke aku?

Salam..

Aritu ada dapat msg kat FB, ada blogger (nama dirahsiakan) chewah... Tanya apa rahsia kurus..

* Minta kongsi rahsia macam mana boleh kurus lepas deliver*


Hurmm.. rasa macam aku ni takleh je nak bagi tips bagai sebabnye aku ni idak ler kurus mana pun... Nampak je kurus tapi lemak berketul-ketulan sana sini sinun.. Korang je yang tak nampak.. Jeng jeng jeng...

Cuma alhamdulillah, lepas bersalin berat aku memang turun, not just that, berat aku turun hingga melebihi jumlah yang naik waktu peknen dulu... erk, korang paham ke ayat aku nie?

Senang cite gini la, amsa peknen berat aku naik dalam 10kg tapi aps bersalin berat aku turun 16kg... Itu yang nampak kurus tu, tapi jangan lupe lemak tetap ada ye...

Aku takde la mengamalkan pantang sangat cam orang dulu2, contoh minum air halia ke apa, makan lada itam masa pantang.. Tidak okeh!

Bukannya aku yang taknak buat tapi Rayyan demam kuning so taknak la makan rempah2 ni semua kan.. Even jamu pun, ni baru aku nak start makan.. Jangan terkezutt ye, dalam pantang memang aku tak makan apa2 ubat.. Yang aku makan hanya Vit C, Pati ikan haruan.. Tu aje..

Tapi dari segi menu pemakanan aku selama dalam pantang memang seimbang la, sayur hijau ado, makan pun sup aje atau masak singgang, goreng2 nan ado... Agaknye tu yang cepat turun, plus aku BF baby kan..

Tu je la rahsianye kut.. Yang lain petua memang aku tak buat even tungku pun tak buat.. Orang kaat bersalin czer takleh nak tungku so tak berani la... Tu yg perot boroi je skang.. Huhu =( sedey tau, anak sorang perot dah gelebeh! so huduh...

4 comments :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails