Friday, February 11, 2011

Ar-Rayyan dan CD

Ar-Rayyan dan CD?? Hohoho ini bukan CD lagu Alleycats ke Justin Biebers...
Ni CD atau Cloth Diapers..

Alhamdulillah, Ar-Rayyan telah ku pakaikan CD, belum lagi sepenuh masa.. Sebab CD yang ada dalam stok skang cuma 10 pcs je, so kene rotate la kan... Skang ni dalam usaha nak mengumpul CD, so bulan ni plan nak beli lagi 4, next month 4 then dapat bonus insyaallah beli lagi 8 ke.. Tok cukupkan 25 pcs.. Then barulah Ar-Rayyan akan ku fully CD kan die...

Memula kiter tengok gambo budak Bam bam bergaya ngan CD merahnye~~ Pasni mama belikan yang corak2 pulak ye...


Aku stat pakaikan Ar-Rayyan CD ni lepas habes pantang.. Tapi jarang2 la, sebabnye msa tu dok umah mak lagi kan.. Malas nak susahkan mak aku.. Kang die gi basuh lak CD tu, padahal aku dah pesan tunggu aku balik keje baru aku basuh... tapi dah namanye emak kan... Hurmmm..

So bila dah pindah umah sendiri, aku makin kerap pakaikan CD kat Ar-Rayyan nie.. Masa aku cuti seminggu CNY ritu memang sepenuhnya pakai CD la siang dan malam.. Kalau tak awal2 dulu malam je.. Lagipun cuti so aku sempat membasuh hari2 dan sempat jemur dan kering...

Masa memula pakai memang rasa leceh, nak lagi time baby poo poo.. Ko kene bersihkan poo poo die dulu then dah cuci baru leh masuk mesin basuh.. tapi bila aku dah manage CD ni, baru tau takde la susah mana...

Poo poo yang meninggalkan kesan kuning tu, korang tak payah susah payah nak berus beriya sebab bila jemur, warna kuning tu memang akan ilang.. Matahari akan menyerap kekuningan tu tadi...

And alhamdulillah jugak hubby sangatlah ringan tangan dan tak geli nak tolong aku uruskan CD ni.. Kalau aku tak sempat nak basuh, die akan tolong basuh dan siap jemur lagi.. Walaupun CD yang ada poo poo, malah die lagi rajen dari aku, die siap berus ok... And die akan tolong lipat skali... So takdelah aku rasa terbeban sangat bila Encit suami sudi menolongkan.. Tekiu sayang!!


Budak yang berusaha menarek stokin.. Skang dah pandai tarik kaki nak bwa masuk mulut!!!

Pengalaman aku pakai CD nie??

Hurm best sebenarnye, rasa tak sabar nak belikan yg corak2 sebab nampak comel je bumbum baby bila pakai yg corak2 ni kan.. Kalau siang, time panas memang tak payah pakai suar, pkai je CD ni ngan shirt.. dah nampak stylo and cute!

Yang paling penting memang terasa penjimatan berganda la... Kalau tak pampes kene beli paling kurang 4 pek sebulan.. alhamdulillah bulan nie, satu pek pun belum habes lagi.... Jimat banyak ooooo..

Nanti saya akan cete camne saya manage CD ni atas request sorang kawan.. hikhikhik




9 comments :

  1. geram betul tgk rayyan yg bambam nie tau

    zaman kty dulu2 nan hado cd-cd..nie..

    ReplyDelete
  2. i dah berjaya full cd kan rafique..=)

    ReplyDelete
  3. anak salwa pun gun cd tp blum fully.. yg bestnya.. bukan salwa yg handle cd.. smua keje en.suami.. dr bab cuci, jemur n masuk kan insert dlm cd tue.. salwa cuma pkaikan cd pd anak jek.. mmg salwa xreti ar nak masukkan insert cd tue.. jenuh blaja tp xbleh.. tue yg jd keje hakiki en.suami.. hehehe

    ReplyDelete
  4. jue..rayyan nk isap jari.jaga2 nk adik da tuh ehehe

    ReplyDelete
  5. aritu ade gk usha CD ni..tgh bkira2 nk bli ke x...tp tuk awl2 bli 2,3 dlu tuk try kt bb seswai ke x kan..

    ReplyDelete
  6. I pun ader belikan ammar cd. 20 pcs. 10 bamboo.. 10 lagi biase. Tapi kan bila pakai kan ammar cd dia x mau baring..heheh. Dia macam pelik jek. Terus kitaorg stop. Tunggu dia besar skit baru try balik..heheh

    ReplyDelete
  7. CD menjimatkan dan x yah risau kalo montot baby rashes ke ape...FREE from chemical...

    yeayyy...hidup CD!

    ReplyDelete
  8. Mm.. Ros pun mmg teringin nk pakaikan Tisya ngan CD ni.. Tapi memandangkan mak yg jaga tak sampai ati plak.. mungkin bleh cuba time cuti kan.. ^_^

    ReplyDelete
  9. heheh...akan ku cube jugak CD ini nanti...tp kene tunggu budget laa gamaknyer...ngeh2;)

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails