Wednesday, March 9, 2011

Sangat Bizi

Perasan tak 2 minggu nie aku update siket2 je..

Aku skang sangat bizi, sepanjang bulan Mac ni banyakkkk sngat testing aku yg deadline tu die di hujung2 je.. Bukannye aku bt keje last minit tapi kekadang testing aku drag sampai berminggu2 sebab banyak sangat masalah kan..

Task aku yang paling extreme urgent skang nie, MEF network certified. Okeh sebelum ni ada yang tanya aku keje apa, sebab asyik cakap pasal configuration je... Aku keje jeng jeng jeng doktor network... Hikhikhik kalau yang pakar jantung korang panggil doktor jantung kan, so aku expertise dalam network, doctor network la... Hikhikhik takde la, aku keje as network engineer kat TM oke? Puas hati?? Tapi sebarang komplen pasal Streamyx jangan komplen kat aku huhuhuhu.. Call la call centre die, ada service engineer yang akan attend problem korang... Keje aku hanya membawa sebarang teknologi baru untuk implimen dalam network TM..

2 minggu nie aku sibok study pasal Metro Ethernet Certified nie.. Actually sangat penting tok TM certifiedkan Metro E network ktorang sebabnye sngat banyak, nak cete panjang pun syusahh lah... So aku adalah salah sorang team tok testing nie, kira berbangga jugak la sebab test ni hanya sekali seumor idop TM, macam ko ISO ka syarikat ko la.. Gitu la lebey kurang, certified ni plak bukan nye oleh badan Malaysia, tapi oleh seluruh dunia menggunakan standard yang sama.. So kira bila aku join team testing nie, pengalaman aku banyak lah ( pasni leh la aku lompat company la)... Tapi seksanye aku kene stadi macam orang buat Master okeh!!! Dah lama tak stay up malam stadi..

Pas settle yang nie, kene buat ntwork audit satu Malaysia.. Yang ni aku lemah sket sebab kene travel satu Malaysia.. Huhu camne la naseb anak aku nie...

Dan yang terakhir sekali oversea training.. Huhu korang dengar oversea mesti suke kan???? Dulu kalau time takde anak aku suke jugak bila sebut oversea training, tapi skang ni syusahhhh hati yo!!! Training bukan sehari dua, paling cikai 2 minggu, ada yang cecah sampai sebulan.. ko sanggup???????

Dah, aku nak smbung study, ni selingan je.. Nak kasi release tensi... So pepaham la nape aku tak update, kontest pun ala2 je join...

Pas dah lega baru aku update marathonnnnnnnn..

2 comments :

  1. syian rayyan kena tinggal ngan mama nanti ekk..

    ReplyDelete
  2. takpe jue..settle kan mana yg penting..nanti leh update blog bila free..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails