Monday, May 9, 2011

Tugas wajib hujung minggu

Setaip minggu tugas wajib adalah mengemas lauk pauk seminggu..
Aku tau msti sume wifey yang bekerjaakan p pasar time hujung minggu je..
Pas tu bersilat la di dapor menyiang segala lauk ikan udang yang beli tu kan hehehe..

Aku pun sama cam korang.....
Wiken Ahad harus ke pasar ngan hubby, beli stok seminggu kekadang 2 minggu terus..
Balik pasar benda yang paling penat nak buat ialah kemas ikan2 sayur mayur tu tadi.. Huhuhu...

Style aku memang aku msiang sesiap pastu letak dalam tupperware satu beaks satu bekas..
Normally aku dah plan, ayam ni nak masak merah satu bekas.. Nak buat paprik satu bekas, udang nak buat sambal satu bekas, udang nak masak gulai bekas yang lain..

Heheh kenapa aku tak letak satu bekas satu lauk je?? COntoh udang satu bekas.. Ayam satu bekas..
Bukan apa uols. Kang kalau letak gitu, bila nak masak kite akan cairkan lalu kat air.. Pastu amek yang mana nak masak je kan? Still ada balance udang tu contohnye.. Kang dah jadik udang tu bape kali la defrost pehtu frozen balik.. Me dont like la gitu....

Sebab tu la aku pack sesiap satu bekas satu bekas..

Ni la ikan2 aku dalam freezer tok dijadikan lauk minggu depan..


Yang ni plak sayur mayur.. hehe aku bila masak wajib ada menu sayur nie.. Kalau takde tak sah.. Sejak bersalin ni aku mmg makan sayur, nak nak lagi sawi.. Bagus tok BF mother maaaa...




Korang buat camne eh???? Tetiap ari gi pasaraya ke beli lauk???

Selingan ye..

Aku ni saja gatai masuk contest Anmum kat FB..

Walaupun tau sape lah yang sudi VOTE diri ini tapi nak mintak jasa baik readers2 ku yang comei lote ni menVOTE diri yang glamer ni...

Cara2 die gini...

1. KLIK SINI..

2. Thenpergi kat tab GALARI..

3. Search nama : JULIANA ABD SAMAD..

4. Then VOTE..

Mekaseh in advanced kekawannnnnnnn sume... Kalau menang kompem ada habuan tok anda yg sudi mengVOTE diri ini...

2 comments :

  1. kak munna jrg buat stock..selalu mmg balik offoce singgah dulu pasaraya beli brg basah...

    dah vote for julee

    ReplyDelete
  2. peti ais ktorg tak penah berisi dengan ikan mahupun ayam juga sayuran hehehehehe

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails