Tuesday, June 21, 2011

Mood Raya sudah mari | edisi baju raya 2011

Saya sudah beli baju raya..

Korang dah beli?????



Ngehngehngehhhhh..
Ni projek wiken la nie..
Aku terjah Jalan TAR nak beli kain tok buat baju melayu Ar-Rayyan..
Saja nak beli kain yang sejok sket, takde la kepanasan anak bujang aku nanti..
Lagi pun satu meter je pun dah cukup so kalau mahai pun oke lah kan...

Alang2 beli la kain tok buat baju aku skali...
Hubbynye baju melayu katanye beli siap saja...

Aku beli 3 lai kain cotton..
Heheh aku memang suke beli cotton, pastu jahit baju kurung Riau..
Lawa tau, die akan cantek je nampak cutting badan..
Sesuai la ngan sesape yang tak suke pakai kebaya tapi still nak nampak cantek tapi selesa..
BAju kurung Riau ni tak macam baju kurung moden yang ngam ngam badan..
Aku takde plak gamba aku pakai baju kurung Riau nie..
Kalau tak, leh share

Iyeee..
Aku ada lah pencinta cotton...

Memandangkan tahun ni tahun pertama kami sambut bertiga..
Tahun lepas aku adalah tengah sarat dan paling sedeh tak muat nak pakai baju raya
yang hubby belikan.. =( sedeh wowowoowowow
So tahun ni aku ganti balik HAHAHA..
Tema kami tahun nie adalah ORANGE hehehe..
Baju2 ni sume jahit sendiri, tu yang kene beli awal tu..
Dan boleh beli banyak2 sebab upah jahit takde...
Kalau nak bayar upah baik la aku gi beli siap aje.. Sebab baju siap pun skang murah2..
Nak lagi dah dekat2 nak raya nanti sume buat harga lelong


PS: Korang dah ada tema ke raya?
KE belasah je takde nak sedondon nie...

8 comments :

  1. alahai bestnya dh beli baju raya..kita bakal beli siap je kot..hehhe

    ReplyDelete
  2. oh, pandai jahit baju rupenye...untungla...dpt jimat...tema ziyta tahun ni hijau....tema orange raye 2 thn lpas..

    ReplyDelete
  3. cantik2 semuanya...pergh mesti menyerlah dgn tema oren tahun ni...

    ReplyDelete
  4. untungnya bleh jahit baju sendiri... raya taun ni beli baju siap je la.. senang..

    ReplyDelete
  5. untungnya bleh jahit baju sendiri... raya taun ni beli baju siap je la.. senang..

    ReplyDelete
  6. saya punya baju raya dah siap dah.. tema belah family saya : grey, tema belah family in law; dark blue. tema family kecik saya tahun nie xde sbb raya dalam pantang daaa.. hehe

    ReplyDelete
  7. kain dah lama beli
    lom anto jahit lg
    ingt thn ni kale dark blue
    ktorg raya penang kot heee

    ReplyDelete
  8. PLAN AWAL KALA OREN..EH KAIN JE OREN KER? BAU BUNGA2....KER OREN TU UTK ANAK..LAWA CORAK2NHER..ADA IDEA NIH...

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails