Wednesday, July 20, 2011

Jadual pemakanan bayi ku Ar-Rayyan


Entri sambungan cuti2 kami insyallah aku akan sambung bila aku dah kurang sibok, minggu ni agak bizi sebab Santu ni aku ada exam untuk profesional cert aku so kene stadi, nak taip netri pun leh taip yg lite2 aje..

So hari ni aku nak share jadual pemakanan Ar-Rayyan sejak die masuk 8-9 bulan nie..
Ar-Rayyan akan ada 3 main meal which is breakfast, lunch and dinner. Tapi between tu aku ad ala bagi snack macam biskut ke buah ke..

Ar-Rayyan jnis bangun awal, kol 6 selalunye die dah bangun so memang takde masalah, pagi2 sebelum gi keje aku suapkan makan, kalau tak sempat barulah minta BS dia suapkan..


730-830 : Breakfast ( Oat+ buahan @ Sayuran @ kurma @ kismis)
1000 : Baby biscuit
100 : Lunch ( bubur nasi + ayam@ikan + sayur )
330 : Buahan ( oren sunquick @ epal @ betik @ pear)
630: Dinner ( bubur nasi + ayam@ikan + sayur )

Kalau rayyan tido lambat sebelum tido aku akan bagi makan biskut... Selalunye Rayyan kol 9 dah tido dah...

Pernah try gak nak bg Rayyan minum air glucose tu kan tapi Rayyan tak suke, dia lagi prefer air suam so memang akan bagi die minum air suam...

Between emal tu memang akan ada susu la kan, Rayyan minum susu kalau siang 7 botol X 5 oz...
Banyakkan?
Hehhe takpe la, janji anak mama sihat..

Nanti saya share resipi Bekpes Rayyan, yang oat+buahan tu..
Bagus tau for baby.. Oat kan makanan yang sihat, lagipun Rayyan tak suke nestum tu yang saya ubah guna oat tu...


Memang dari 6 bulan Rayyan tak penah makan nestum, pernah try nak bagi sekali tengok die takleh terima, so sampai skang tak pernah la bagi nestum.. Which is good la kan, sebab nestum kan readymade food, banyak artificial ingredient yang kita tak tau dalam die..


Ok, tu saja nak kongsi ngan mommies sekalian..

Gambar buah hati saya buat tatapan kalian..



4 comments :

  1. patutlaa bam bam....kuat makan rupenye.heheh...Aqil tak suke makan.Tp aktif nk mampus. taktau laa mane die dpt tenage???huhuhu

    ReplyDelete
  2. rafique pun sama takmo makan nestum..cepat share recipe oat tu..

    ReplyDelete
  3. nk jgk menu oat..ko pkai oat ape?nk jenama skali hihi hannah asek mkn nasik je. da jemu kot die.ritu bg epal, berak cair plakk huhu

    ReplyDelete
  4. Wah bestnya dia nya jadual makan...mareesa dah tak suke oat...biskut pun tak suka..selamat bbur nasi dia suka...huhuhu

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails