Friday, July 22, 2011

Nape banyak sangat "ANON" ni | dengki ke?

Hurm minggu ni memang aku sepi, update pun ala2..
Dulu kan, aku suke belog aku sebab tak ramai orang baca, so aku boleh tulis apa saja..
Mostly yang baca pun orang yang aku kenal which is my BFF..

Now, makin ramai follower aku rasa makin payah aku nak tulis apa yg aku nak tulis..
Sebab nye, ada si "ANON" si "GUEST" yang tak puas hati itu ini..
Memula aku malas nak amek kesah sangat tapi kalau sampai part camne aku didik anak aku pun nak kondem, aku rasa cam melampau la plak..

Aku bukannye nak megah ke apa, bila aku belikan anak aku itu ini.. Tapi niat aku nak share ngan all mommies out there, bukanlah aku terer jaga anak.. Anak baru sorang beb!! Aku pun belajar, which is sume orang belajar, nak nak lagi ibu muda macam aku nie.. Parenthood is a never ending journey..

Isu dia, someone email aku, kata anak baru 6 bulan dah bawa masuk wayang.. Sebab itulah generasi skang rosak, dari kecik dah ajar tengok wayang.. Cerita plak yang ada adegan 18SX.. Benda2 macam tu cepat masuk dalam pikiran otak budak, no wonder la bebudak skang akhlak hancur...

Then kata aku as a orang yang berilmu should know about this, tak patut expose kan anak ngan aktiviti gitu.. Patutnye bawa anak gi masjid, kenalkan dengan Al-Quran..

Hurmm.. Btw apa yang si "ANON" cakap tu betol, tak baik kita expose kan anak ngan wayang, cete 18SX bla bla bla bla... Aku terima teguran die, memang ada yang dia sampaikan tu betol.

Cuma aku nak betolkan ye, aku baru bawa Rayyan tengok wayang sekali, tu pun cete KungFu Panda.. Tix yang lain yang aku menang tu, kebanyakkan nye aku bagi kat opismate aku atau aku gi tengok tanpa bawa Rayyan kalau cete tu tak sesuai.. Aku pun reti gak pikir cete apa yang sesuai ngan tak sesuai kan.. Takkan aku nak gi tengok cete Transformer bawa anak kecik.. Kang terkejut lak ngan sound efek ..

Pasal cete 18SX tu, takyah kat wayang pun.. kat TV tu lagi la melambak2.. Itu lagi lah open, 24hours kids boleh tengokkan.. So pandai2lah...

Pasal bawa gi masjid tu, and kenalkan dengan Al-Quran.. Hurm, takkan lah aku baca Quran kat tepi tingee anak aku tetiap malam pun aku nak tulis kat sini.. As aku pernah mentioned before, bukan sume benda aku cete kat belog nie..

Kalau baca Quran pun aku nak cete kang orang kata riak plak.. Sedangkan kalau cete pasal makan2 oliday pun dah jadik isu.. huhu.. Wayang yang aku dah tengok pun bukan sume aku cete.. Korang tau ke? Huhuhu.. Rasa menyampah plak nak tulis belog dah!!!!

Irritating gile ah orang camni.. Nape lah masih ada orang yang dengki and busuk hati gini ye???
Hari Jumaat yang mulia aku dah buat entri camni...

Hurm.... dah la, mau studi!





12 comments :

  1. sabar yerk di, kat mana2 pon kita akan jumpa org cmni, takleh tengok org lain senang n tenang..

    ReplyDelete
  2. pedulik je anon cmtuh..
    klu dia rasa pe die ckp tu betul sgt pasal pe tk bgtaw je nape pe kan??
    org cmni mmg jenis suka mencari salah org..silap sndiri tk reti lak nk tgk..
    cuba muhasabah diri tu dlu sblm cuba2 nk kondem org..

    ReplyDelete
  3. pedulikkan anon tu....anon ni mmg ada kadg2 bg idea yg bagus..but kadg2 dorg ni cakap ikut hati..bukan guna akal....takkanlah org nak heboh dia solat ke,ngaji ke...korang nak org buat camni"woiii aku baru lepas solat ni..."biarlah kita dan allah yg tahu kita solat ke tak ke...korang jgnlah buat org berkecik hati...selagi manusia yg korang sakiti tidak memaafkan orang,selagi tu allah takkan menerima ampun korang...kalau nak berkongsi pendapat boleh..tp jgn sampai menyentuh sensitiviti individu itu....pesanan ni untuk anon anon kat luar sana...korang fikirlah apa yg korang dah buat...baik minta maaf sebelum terlambat..

    ReplyDelete
  4. ignore je ngn ANON tu..die jeles sbb die x dpt bw anak g tgk wayang. alaa eceli yg ramai runtuh akhlak skang mostly sbb baru terlepas dr kandang. Dari kecik xder terkongkong bile dtg KL or berjauhan dgn family, mula r jd jakun. org p tgk wayang tp die buat wayang kat dlm. Julie wat bodo jer. Kite menulis utk kongsi ngn all the bloggers bukan utk mencari musuh. Kalo kite rasa yang kite share itu bagus utk anak kite, apa salahnye kite amik. dan kalo kite rasa bende tu x bgs xyah la amik. xyah la nak kondem or nak besar-besarkan citer. Nobody is perfect kan? Semua org belajar dari kesilapan..:)

    ReplyDelete
  5. for me, anon camni adalah penakut..kalau betul ikhlas, nape nak anon bagai..as u said, we write our blog just part of our life n kita tak paksa baca..tak suka, klik jer la pangkah kat atas belah kanan tu..kan?? dont quit writing becoz these kind of pepole.bo layan sudahh..

    ReplyDelete
  6. anon tu jeles la
    bak kata kak long
    asik2 jue je menang
    sure laki anon tu xkasik dia masuk wayang di haramkan masuk wayang
    tu dia meroyan hahah
    sian kat anon tu
    mmg bangang wei...
    btol2..xkan kita nak cite seme apa yg kita wat kt blog..
    nak cite kita semayang jemaah ngan anak
    kita ajar ngaji...
    kang orang kata riak plak kan?
    ada otak pikir la sendiri
    sian ke anon heheh

    ReplyDelete
  7. anon???
    memang nyah dari blog akak

    ReplyDelete
  8. Hye..
    Saba jela jue..nak buat camne, lain org lainla pandangan..yg elok amik, yg xelok abaikan je..

    Jgn stop blogging k..aku as a new mommy pun slalu jenguk blog ko..kot ada yg aku leh blaja n share..kan..

    Chill okey~

    ReplyDelete
  9. uish nape nak condem org mcm tuh.. pelik laa manusia nie.. kita blog dan menulis nie sbb nak share.. sometime apa yang kita buat tu leh bg idea kat mummies lain yang agak2 blur x tahu nak buat apa.. ish pedulik laa anon tu tuan umah.. kalau dia rasa cara dia bagus, then share laa dgn mummy out there sekali.. sama2 share ilmu kan

    ReplyDelete
  10. kalau dia betul..xkan dia xberani nak dedahkan diri dia..tu sbb orang panggil ANON..

    xyah pedulik..blog kita..suka kita ler..

    ReplyDelete
  11. kak..
    pedulikan org y dengki tu kata..
    saya suka baca blog akak..byk ilmu yang saya dapat...
    Anggap blog ni kita yang punya..suka hati kita la kan nak tulis ape..
    kepada anon2,klu tak suka jgn baca..

    ReplyDelete
  12. akak wt xpeduli jela gak mkhluk cm 2..ad la 2,something yg die xdpt cm akak,so nk jeles ke ap tah..
    tp sy ske bce blog akak..
    hihihihi

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails