Tuesday, November 15, 2011

Menu RAya Haji

Hehe ketinggalan..
Orang dah lama bt entri raya Haji..
Aku baru terhegeh2 nak publish..

Raya Haji kali ni kami sambut di rumah sendiri je..
Sebabnye memula mak aku kata nak balik Melaka..
Kami malas lak nak balik so raya je la kat KL..
Sehari sebelum raya dah pikir nak masak apa..

Bila tanya somi, die kata nak makan nasi ayamm...
Adoiii, hari raya makan nasi ayam???

Lagi senang keje aku, takyah pk nak masak rendang nasi impit segala...
So malam sebelum raya tu aku sesiap buat stok air ayam..
Besok tu tinggal nak masak nasi je..
Ayam pun perap siap2..
Besok pagi tinggal goreng je..

Ye la aku kene siapkan sume sebelum hubby gi semayang raya..
Kang kalau hubby dah gi semayang, susah aku nak masok dapor ngan anak bujang sorang nie...





Maka...
Inilah hasil nasi ayam tu...
Ayam tu hitam bukan hangus tau, tapi sebab aku perap ngan kicap dan madu dan rempah2 lain...
Hubby puji sedapp...
Alhamdulillah..
Senang hati aku dapat gembirakan hati somi di pagi raya...


Dan ni die sup, kicap and cili nasi ayam home made ku...
Resipi boleh KLIK SINI...


No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails