Thursday, February 23, 2012

Gulai ikan patin temerloh permintaan somi

Jiran kami org Temerloh..
Satu opis ngan hubby..
Dah nama dok kuarters kan, seme kekawan hubby aje la yang dekat2 ngan umah nie...

Ritu kawan hubby tu balik kampung dan bagi kami ikan patin temerloh nie...
Hubby jenis jarang request nak makan itu la ini la kat aku..
Tapi kali tu, die request suh masakkan ikan patin temerloh ni gulai tempoyak..

Haaaa mengagau aku time tu...
Maklomlah aku tak pernah masak or makan ikan patin...
Huhuhu bukan pe, ikan sungai kalau beli kat KL ni ada bau..
So aku geli nak makan.. huhuhu tak suke bau tanah tu...

For the first time aku pun try la masak gulai tempoyak ikan patin temerloh ni...
Naseb baik ada tempoyak yang aku buat ritu, lebih2 durian yang tak makan..
Hehehe 

Resipi die sama macam masak gulai cuma takde guna santan kelapa...
And tambah tempoyak....

HAsilnye....
Tadaaaa......

Gulai tempoyak ikan patin Temerloh dimasak oleh orang KL HAHAHHA..



Hubby kata sedap....

Ok la buat orang yang pertama kali masak ni...
Ada rasa pedas, masam manis tempoyak dan paling penting manis isi ikan die...
Terbaik la ikan die....
Manisssss weii tak tipu punya...

Memang sedap la ikan patin Pahang ni...
Dah cakap kat hubby, len kali leh la kirim kalau kawan dia balik kampung lagi hahahhahhaha....
Maklum lah I dah terer masak tempoyak ikan sungai ....





Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails