Friday, April 13, 2012

Makan Rawang berger bakar

Ni wiken lepas kot sebelum aku gerak ke Penang. Tetibe hubby kata nak makan berger bakar. Actually sebelum ni dah banyak kali gi usha dah, tapi bila tengok Q aku terus ajak balik, malas nak beratur lelama. Tapi malam tu, kesian plak bila nengok suami cam mengidam2 je.. Aku pun ok aje la, padahal penat giler sebab siang tu dok pegi TM career fair. 

Lepas magrib je terus gerak, sampai dalam kol 845 gitu la. Rawang berger bakar ni kat area shoplot NZ Wangsa Maju tu. NZ yg kecik tau, bukan NZ yang besar. Pastu carik Arena cafe. Kat sebelah Arena Cafe tu je. Oh kami pergi ngan kawan hubby sekali. So para ibu dan anak2 duduk menunggu, para somi aje beratur.


Ni la Arena Cafe. 


Rayyan yang pada asalnya cargas dan aktif.. Kami jarang keluar malam sbb Rayyan jenis tido awal, so bila kami dah train gitu taknak la spoil kan. Sekali sekala ok la kuar malam.


Ni la Q nye. Pada aku takde la panjang sangat, boleh terima lagi lah. Compare ngan kaw kaw berger bakar punye Q, lagi dasat Q nye kat sana..............


Sampai depan baru leh order. Oh ye, Rawang Bege Bakar ni die bakar guna arang ok. Memang BBQ habes, takde guna gas, grill ke apa.. Memang grill atas arang. So arang habes die top up. Korang imagine sendiri la bape punye lama nak bakar daging yang tebal tu. Daging die tebal yo, sebab homemade kot. Tapi bagus gak grill gitu, sihat. Tanpa minyak! Sesuai tok orang diet protein day.


Sebabkan bakar atas arang, so korang leh imagine punye la lama beratur. Ye la, satu famili order sampai 5, 6 bijik berger. Pastu order berger yang nama die KLCC ke hape, ada daging 3 ketol. So sekali bakar je tok famili tu je. Hoh memang masak menunggu.... Sampai Rayyan tido atas meja.

Ha tengok la gambar atas tu, seb bek la Rayyan tak cranky sangat. Die dok cakap nak tido, nak tido.. Baringkan atas meja, lapik kain kat kepala, terus lelap. 


Air aku pun sampai 2x top up, memula order Milo tabur, pastu epal asam boi plak hahaha.. Giler dasat...


Kami pergi bersama jiran Termerloh kami, yang selalu bagi ikan patin tu. Aini dan anaknye Arif. Arif ni memang besfren Rayyan la... Hari2 main sesama..
Naseb gak pegi ramai gini, akalu tak sangap aku menunggu... T____T


Ini la die beger bakarnye... Yang ditunggu selama 3 jam lebey. Hoh berasap punggung aku.


Nah close up sikit... 


Tebalkan daging die? Nampak macam tak cukup, tapi percayalah nak habeskan daging ni pun rasa mengah. Camne la org yang order bertingkat2 tu... Ktorg dapat makan ni setelah 3 jam lebih menunggu.. Aku sabo aje la, takkan nak amukan plak kat situ kan HAHAHA.. LAgipun selama ni somi selalu tunaikan apa aku nak, so kali ni pasrah aje la menunggu hahahah...

Kalau tanya aku sama ada akan pergi lagi atau tak, jawapan aku TAK! aku taknak tunggu lama, hahahha walaupun boleh dikatakan sedap beger tu, cukup rasa daging die. Tapi aku tak sanggup, dapat rasa sekali ok la kan.


5 comments :

  1. minggu depan kak long plak wat entry rawang beger bakar.aritu nak g tp q panjang tak jadi...kali ni rezeki la xyah q dah

    ReplyDelete
  2. mak aii tergugat tgk burger tue... pos mai cikit hehhee...

    team bola tue nama hanis ke hanif? hehehe x pe nanti nureen tanya, lgpon dia x kenal semua sbb x training pon terus main kat pdg hahaha

    ReplyDelete
  3. kite pun nk try gak buger bakar..ni gara2 tgk jjcm la ni..
    tp nk rase kaw-kaw nyer..dn disebabkan kena Q sampai 2,3 jam..dh terbantut suda..hehehe

    ReplyDelete
  4. teringin gak nak rasa burgerbakar nie.

    kty dulu pun masa ank kecik, mmg train tido awal..supaya bangun awal..bila bgn pagi tak meragam ,senang nak antar rumah pengasuh atau g taska..tp mmg senang ar..takde merengek2

    ReplyDelete
  5. waa teringinnya nak makan berger bakar ni.. xpe xpe.. tggu tahun depan laa.. ain pon x sanggop nak beratur... *unless kalu preggy termengidam.. hehehe

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails