Tuesday, July 3, 2012

China ShenZhen trip: OCT Tea Valley

OK.
Ni kisah trip di China. Trip ni last year punya.
Yang this year aku akan publishkan selepas habes entri last year.
Memang byk la.
Last year masa gi China aku visit OCT, Chinese Culture Village and Happy Valley.

For trip 2012 ni, aku pergi Window of the World, and Disneyland Hongkong, Victoria Peak HK And and Arena of Star HK.
Dan trip kali ni paling banyak aku shopping ngehngehngeh..
Maklumlah syopping for Hari Raya.

Entri entri sebelum ni pasal OCT

Aku terpaksa bt byk entri sbb OCT ni besar gile. Ni pun aku tak pergi semua.
Kalau jalan semua mau tercabut lutut aku.

Kat OCT ni ada jugak Tea Valley.
Tempat sejok, memang sedang elok la nak tanam teh nie..


Macam biasa China ni sangat terkenal kebudayaan dia yang pelbagai. So kat sini macam2 alat2 muzik yg asal dari sana.
Yang selalu aku tengok dalam drama je.
So kali ni dapat tengok live.


Jed jed yang macam kaler.


Dah kata pergi negara diaorang, memang banyak la patung2 Budha ni kat sana.



Masa ni nak tengok tarian Singa. Tarian singa ni selalunya ada time CNY je kalau kat malaysia.
Kat China ni memang selalu ada  especially kalau ada event apa2


Tarian singa kat China ni memang real. Siap lompat2 dari tiang ke tiang.
Ngeri gile wei.
Ada satu part tu aku tengok hampir nak terjatuh tapi ok je penari dia.
Memang hebat.,.. daebakk!!!


Tengok la betapa tingginya singa tu nak lompat.
Penari tu kalau tengok budak2 kecik je.


Stunt habes.
Memang aku speechless tengok.. Singa ni lompat jauh kot tiang tu...


Dah habes tengok tarian singa, kami berjalan2 menikmati panorama..
Heheh memang syiok jejalan cuaca sejok ni.
Tak berpeluh.



Jambatan gantung ni memang panjang dan tinggi.  Aku jalan menonong je sebab kalau pandang bawah aku gayat.
Kelemahan aku adalah ketinggian. Tapi naik rollercoaster ok HAHAHA..


Cantekkan view bawah tu. 
Pada aku negara China ni maju tapi keindahan alam die still terpelihara la...
Banyak tempat yang cantek2...


Poyo je nak bergambar. Dalam hati dah dap dup dap dup ketarrrrr hehhee..


Bila cuaca sejok, perot asyik lapar je. So bekalan makanan memang sentiasa ada dalam beg. 
Bagusnya bila trip ramai gini, kita boleh pow org punya hahahaha...


Membaca peta. Sebabkan terlalu besar area die, sampai sesat la kami nak carik jalan pulang...





Akhirnya berjaya pulang....

Tip dari penaja:
1. Kalau nak gi OCT ni sila lah pakai kasut yg selesa. Kalau tak memang takkan boleh jalan sebab lenguh. Takyah la pakai heels segala. Pakai je flat shoes.
2. Kat OCT ni ada show2 yang best, kalau bole alert la pukul berapa show so tak missed.
3. Kat sini takde benda sangat nak shopping, just sightseeing and amek gamba banyak2 sbb view adalah lawa and superb!
4. Tak silap aku die ada tix masuk, tapi aku tak tau berapa harga since company yang bayarkan tok ktorg.

2 comments :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails