Wednesday, September 12, 2012

Saya Jatuh cinta lagi..

Ewah kemain ko, dah jadik bini orang dah jatuh cinta bagai..Hikhik korang layan tak Adam dan Hawa??? Sape yang tak layan, plissss pergi la download and tengok.... Best gilak wa cakap lu!!!!

Novel Adam dan Hawa ni memang one of peberet novel aku.. Bape kali aku ulang baca pun tak sure dah. Masa sebok2 nak kuar drama Adam dan Hawa ni, aku cam taknak tengok sbb takot jauh dari expectation aku. Macam cete Ombak rindu, sangat la jauh dari expectation aku. Yes, selalunya cerita yang diadaptasi dari novel, sesape yang baca novel sure akan ada  expectation tinggi. Itu adalah stended. T___T

Disebabkan ramai nau orang yang sebok tanya aku layan tak Adam & Hawa ni, aku pun terpengaruh. Maka, semalam aku telah menghabiskan menonton 9 episod back-to-back non stop and now rasa nak ulang balik HAHAHAHA....

Maybe ada yang cakap sebab keenseman Aaron Aziz. Tu salah satu factor la jugak. Tapi sebab yang utama, jalan cete die best.. Setakat ni segalanya mengikut plot asal novel, dan produser berjaya membawa karya dari buku ke drama dengan cara yg santai.. It just macam berada dalam cerita tu.. Erk faham tak? Korang kene tengok kot baru paham...

Pelakon heroin die Nadiya Nissa, bila aku baca komen2 dalam blog lain, ramai yg tak suka NN ni jadi heroin sebab tak lawa.... Derrrrrr!!!!!!! Aku suka je die berlakon... Tak semestinya lawa baru leh jadik heroin, yg bercakap tu macam kan lawa sangat.. kalau lawa, nape tak jadik pelakon.. Ye dak???? Heroin ni memang dipilih sendiri oleh penulis novel Aisya Sofea. Pemilihan yang tepat pada aku, sesuai ngan watak Ain tu..Dalam novel Ain ni memang gadis biasa je, orang kampung tapi sweet, elmah lembut, sopan..... Memang la dia takdela secun Maya Karin ke hape kan, tapi dia ada kecantikkan tersendiri.. Ada lesung pipit lagi tu... Die bawa watak Ain Hawani tu pun sangat bagus.. Terer gile bt mimik muka.... Susah kot ko nak cakap dalam hati tapi buat mimik muka.. Erghhhhh

Pasal Aaron Aziz memang dah terbilang lah.. Pelakon jejaka idaman malaya... Seme yang keluar dari mulut AA ni mmg melayang2 je rasa dibuat nya... Senyum kambing sesorang la layan cete ni....
Adoihai...... Rasa tak sabar nak menunggu episod ni sampai 80......kuikuikuikui.. 

Makcik2 yang berlakon dalam cete ni pun seme sempoi2.. HAHAHA suka lak aku nengok makcik2 kat nuseri tu.. Memang sangat menggambarkan sikap sebenar la HAHAHA.. Sape yg makan cili kompem melecur lidah nengok cete ni kihkihkih....

Ok, jom layan Eren ajis dulu.. Amek ura nak bt keje...

3 comments :

  1. minat kat novel tp tak pernah smpt tgk citer dier huhu

    ReplyDelete
  2. hiii
    sebelum ni baca jer tapi tak tinggal jejak...

    memang betoi..nadia nissa belakon best jer...hahaha..

    yg penting jalan cerita / novel ni memang dah best pun.hehehe

    ReplyDelete
  3. Hahahah.. Ko pon dah terjebak ng aura AA!! Bagos2..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails