Thursday, December 6, 2012

Raw fruit and vege juicing

Azam 2013.. Nak mengamalkan gaya hidup yang sihat. Salah satunye yang saya nak amalkan meminum raw juice from veges and fruits...

Kenapa raw? Sbb nak maintain all the nutrients and vitamin... Kalau masak selalunya vitamin akan berkurangankan. Thanks to Kak Farah Rahim yang banyak inspired saya on this.

Sebelum bt decision to move on dengan raw juicing ni, banyak gak saya study,  sbb bukan boleh sewenang2nya.. Lagipun, apa2 yang kita nak bt mesti kene ada knowledge dulu. So saya study dulu berkenaan raw juicing ni, sayur dan buah apa yang boleh dicampur. Ada sayur tak boleh campur bila dengan buah. Seme rules tu kene study la dulu. 

So ahad ajak hubby gi borong stock sayur and buah. Hasilnye seperti di bawah. Sebabkan area rumah saya susah nak jumpa sayur organik so saya beli je syur biasa tapi sebelum blend tu saya basuh ngan air garam atau cuka sbb nak hilangkan kesan chemical yang ada dekat kulit buah or sayur.


ni juice pertaam saya pegaga+epal ijau+kailan.. Sedap...
Percaya la memang sedap.. Memula macam tak yakin saya boleh minum, so bt sikit je. Tapi alhamdulillah saya boleh minum. Hampas2 tu saya kunyah2 lagi hehehe... Thanks kepada kawan yang menghadiahkan juice extractor kepada kami masa kawin aritu.. Berguna juga akhirnya....


Saya minum juice di wktu pagi, now baru 2x saya berjuicing.. Rasa badan ringan hehehe
So kekawan, let start our healthy lifestyle....


1 comment :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails