Wednesday, February 12, 2014

setelan sebulan tadika cina... prestasinya?

Aritu masa last day before cuti CNY, ticer bagi la file besor kat Rayyan suh bawa bk umah.... Balik sekolah selalu papanya yg amek so kita pun tak tau la apa cikgu cakap selalunya...

Dalam kete masa habi amek dr opis, die suh saya cek file yg cikgu bagi.... Hahah gini la ye kekawan, ibu berkeja ni balik umah tetap kene monitor ektibiti anak2 kat sekolah... 

Malam tu kita pun buka la file cikgu bagi tu, oh rupanya cikgu bagi seme buku2 latihan yg Rayyan buat kat sekolah... Kat tadika ni, buku latihan di sekolah dan rumah lain2... Kalau buku yg buat di sekolah selalunya cikgu simpan, die tak kasi bw balik umah....



Ni buku apa ntah.. Ok la pada saya, Rayyan now tengah fasa belajar pegang pensil.. Bukan pandai pegang pensil sangat mamat tu hihi... suka ati dia je nk pegang pensil macam mana....




Buku bahasa cina... Alhamdulillah, bila saya tunjuk huruf cina tu dia boleh baca.. Naseb bek pulak saya dulu sekolah cina so saya boleh la baca tulisan cina jugak.. So takde masalah la utk saya tahu bacaan Rayyan tu betol ke tak...

Setakat ni saya takleh nak bt rumusan Rayyan minat ke tak bahasa cina ni.. Huhu tapi next year ktorg dah rancang nak masukkan Rayyan ke tadika islamik je hihihi... Sekolah cina ni memang bagus, in fact apa saya boleh kata sangat bagus dr segi academic ... Tapi tu la, ada few things yg saya kene considerate....



Hihi Rayyan tulis huruf A, hai la bukan senang ok nak sruh die menulis... 2 baris gitu je dekat 4 jam dok nunggu die sudahkan... Ikot hati nak je saya yg tolong tulis hahahha... Tak sabar betol...

mau tak 4 jam, tulis satu huruf, die g minum la, kencing la pastu kadang main lego kejap.... nak nages rasa, susah betol nak suruh dia fokus.... 

Memula ingat anak saya je camtu tapi tanya kekawan yg anak lelaki sebaya, memang gitu pangainya hahahhahaha... Lelaki kan, lain macam skit, kalau dapat fokus tu syukur sangat rasa...


Ni la file yg ticer bagi, isi seme workbook kat sekolah, biar parents dapat tengok sendiri perkembangan anak2 macam mana, setiap hujung bulan ticer akan update parent cara cani...


Siap ada form kene sign minta verify yg parent dah review.. haha ni memang sekolah cina, sekolah saya dulu gitu la... Setiap kertas exam parents kene sign so jangan harap dapat tipu parents hahahhaha.. Bagus kan????
Kadang2 tu ayah saya sampai cakap, bape banyak nak sign dah.. Bape banyak exam sebulan ni??? Kuikuikuikui...


1 comment :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails