Monday, February 15, 2016

Day 6: Menu2 sihat saya

Dah 6 hari berlalu. Kejap je kan?
Dah 6 hari setakat ni saya berjaya elakkan nasi, mee, bihun, pasta, roti. Segala karbo dah elakkan. Cuma hari Sabtu g kenduri akikah, amek la nasi 2 suap. Tu pn rasa loya plak sbb tekak rasa berminyak. Ye la dah asyik makan rebus, steam je yg sihat2.

Setakat ni breakfast mmg saya amik yg berat selalunya overnite rolled oat+chia seed, jus buah.

Ramai tanya saya buat Atkins ke? Jawapannya BUKAN.
Pernah bt Atkins, 2 hari je bertahan sbb Atkins straight sangat. Boleh makan sayur dgn ayam je ngn telor. I cannot go la. Buatkan saya lagi craving nak makan benda lain.

Macam menu yg saya susun ni okay sbb ada buah so kurang skit craving ni. And yg ajaibnya saya dah leh dah tak makan nasi, even pasta, mee, bihun seme tak makan selama 6 hari ni kecuali hari sabtu tu.

Bagi saya agak berjaya sbb bukan mudah kan nk tahan napsu. Tapi ni tak tahan pun, masa hari 1 & 2 tu mmg macam seksa gak.. Dah masuk ke 5 rasa macam makan buah skit tapi dah full perut. 

Setakat ni kalau timbang, berat masih maintain je tapi bila ukur peha perut ada la loss inch skit. So gembira jugak walaupun ms timbang rs nak campak je penimbang tu bila tengok berat hahaha. Agaknya makan masa nk hilang berat, tp lelemak dah  hancur , anggap begitu saja lah...


Ni menu lunch saya, salad+tandori chicken grill. Salad bawa dr rumah, tandori chicken tu beli kat cafe. Kenyam sampai ptg.


Ni menu bekpes, jus tomato+oren+mint, overnite rolled oat.


Ni menu wiken ritu. Egg tortilla with veges and chick chunck. Air jus dragon fruit.
Tortilla wrap tu sy bt dr telor dadar, masukkan inti carrot timun ngn isi ayam. Renjis skit white pepper. Sedap.


Yg ni menu dinner, kangkong masak pedas, grill chicken with veges.


Yg ni plak menu bekpes, mcam biasa rolled oat+chia seed, warm lemon+honey, buahan segar.


Ini plak bekpes pagi ni, merangkap lunch. Buahan2, kiwi+cucumber+mint+lemon jus, rolled oat.

Besar dugaan saya sepanjang 6 hari ni, sbb still masak utk anak2 ngn hasben. Tapi alhamdulillah berjaya disiplinkan diri. Setakat ni rasa badan ringan, rs sihat skit la. Eksesais bt la jugak ngan bebudak masa wiken ritu. Kalau hari keje tak sempat nk eksesais huhuhu... Takpe la, uruskan rumah konsider eksesais la kan. Aci la kan? Hahhahahha

2 comments :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails